tailerrak

miércoles, 30 de noviembre de 2011

ZER GARAIKO ERAGINAK JASO ZENITUZTELA USTE DUZU? ZER GEHIAGO LANDU DAITEKE PLASTIKAN, ZUEN HEZKUNTZA HISTORIAN LANDU EZ ZENITUZTENAK?

Hiru legediak irakurri ondoren LGE, LOGSE eta LOE honako ondoriora iritsi naiz: adinagatik LOGSE-ko legean hezitako ikasleak izan beharko genuke ( eta beste hainbat ikasgaiei dagokionez horrela garela uste dut) baina, plastikaren arloan LGE legediaren arabera hezitakoak gara.
Kontzeptu tradizionaletan oinarritzen ziren gure plastikako irakasleak. Klase gidatuak izaten ziren eta adierazmen kreatibo eta libreari ez zitzaion behar adineko garrantzirik ematen. Aldiz, teknika ugari ikasi genituen eta material ezberdinen erabilera.
Nire ustez, plastika ikasgaiak ere beste ikasgaiak bezala eguneroko errealitatearekin eta bertan ematen diren aldeketekin bat etorri behar du. Ikasleei jakinarazi behar zaie plastika ikasgaia baliogarria dela testuingurua ulertzeko.
Nire garaian ez genuen ikusmen kultura landu eta atzetik datozen haurrek baliabide gehiago dituzte ikusmen kulturan heziak izateko. Adibidez, museoetara irteerak egiten dituztenean, ikusmenezko istoriak sortzeko, kultura eta gure identitateari buruz erreflexionatzeko... gai direla erakusten zaie.
Jasotako legera bueltatuz eta gaur egungoarekin alderatuz, ikasgai honi lehen baino garrantzi gehiago ematen zaiola iruditzen zait eta pausu garrantzitsu bat eman du; hala nola, ikasleen iritzi kritikoa bultzatzeko, sormena indartzeko, artea errepresentatzeko, ikusmenezko kulturan parte hartzeko e.a.

No hay comentarios:

Publicar un comentario